Monday, March 2, 2009

SAHABAT SEPERJUANGAN






SAHABAT seperjuangan yang kukasihi kerana ALLAH.

Hari ini saya teringat akan sahabat-sahabat seperjuangan saya. Walaupun baru sahaja berjumpa mereka minggu lepas namun terasa sudah lama sangat tidak berjumpa..

Sahabat-sahabat yang sama-sama susah dengan saya
Sahabat-sahabat yang sama-sama senang dengan saya
Sahabat-sahabat yang akan ketawa apabila saya gembira
Sahabat-sahabat yang akan berduka apabila saya durja
Sahabat-sahabat yang sentiasa memberi semangat kepada saya
Sahabat-sahabat yang sama-sama berkongsi cerita dengan saya
Sahabat-sahabat yang sentiasa mengajak saya untuk mengenal ALLAH
Sahabat-sahabat yang tidak melepaskan saya di dalam doa mereka
Sahabat-sahabat yang nama mereka tidak pernah luput dalam doa saya…
Moga kalian sentiasa berada dalam naungan rahmat ALLAH..


-Ayiem, Kak CT, Farez, Mar, Arah, Nad, Nadyh, Faez, Hani, Ruqaya, Lawa, Sham, Kak Ijan, Ana, Ifah, Munir sahabat sahibah PMIUPM, Tn3 08/09, Baksis, ISIS, Sektor Kerohanian K12, UPM, MTMK12, KMJ, HILLCREST, SKTSG -



Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Adakalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tikaku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan
Tika aku diuji dengan dugaan

Saatku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saatku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmatNya
mengatasi segala…

Menitis air mataku keharuan
Kepada SEBUAH PERTEMUAN
Kehadiranmu mendamaikan hati yang dahulu keresahan
Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasihMu Tuhan


Titisan air mata
Menyubur cinta & rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati yang dulu resah keliru

Cintaku takkan pudar
Diuji dugaan mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil & hina

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekatiNya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajakku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasihMu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati Seorang insan
bernama TEMAN..

~UNIC~
~Senuah Pertemuan~


Sahabat-sahabat…
Terbangkanlah doa kalian
agar diriku tabah dan kuat dalam
mengharungi imtihan dalam perjuangan

Uhibbukumfillah..

~mutiara-mutiara bertaburan~

2 comments:

  1. **A'uzubillahissami i'll alimmi minassyaitanirrajim**

    (Aku berlindung dgn nama Allah Yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui dari gangguan syaitan yang terkutuk)

    Assalamualaikum Nadirah...
    semoga kesejahteraan sentiasa mengeringi awk Nadirah...umpama gemerlapnyer sang mutiara yang bertaburan...malangnya mutiara ini agak susah utk saya dekati...saya hanya baru jer mengenali awk, tapi trasa dekat ngan awk...

    Nadirah,

    Setiap ungkapan yang diluahkan awk dgn senang nyer meresap dalam diri ini...
    Sehinggakan ia mekar menjadi pedoman hidup sy skrg...
    awk, saya rs diri ini lebih tenang dgn amalan2 yang awk syorkan...
    sesungguhnya dgn amalan ma'thurat terasa diri ini berasa kelainan dari hari-hari yang sebelum ini...
    Bukan sy x pernah dengar yang Surah Al-Ma'thurat ni bagus djdikan amalan...
    tapi bila diterangkan dengan "best" ngan awk ari tu...wahh berkesan gak rupanya...
    wak, sesungguhnya masih segar dalam ingatan setiap kata-kata yang awk sampaikan pada saya ari tu...

    uuuu...rasa rindu sama awk laaa...
    errkk...hihi :} malu nak luahkan rasa rindu...
    tapi kena jujur pada diri ini...
    rindu ngan cara awk bagi nasihat kat saya...
    Kaunseling yang mustajab ialah = al-ma'thurat...

    Harap awk kenal siapa "saya" disini...
    ia akn cukup buat sy rs terharu...

    Syukran Nadirah...
    "ana uhibbukifillah..."
    ya khalillati =))

    ReplyDelete
  2. Al-ukht Hafizah yg kukasihi krn ALLAH,

    Waalaikumussalam wbt.
    La shukran 'ala wajib (jgn brterima kash ats pkara yg wajib);sama2lh kita memesan antara 1 sama lain shbt. Trharu sgt rasenya bila Hafizah meninggalkan comment dlm blog ini..Sbnarnya segan pd Hafizah & shbt2 lain utk war2kan blog ni sbb mash tak lengkp & xsiap.Tambhn lg, Nadirh x sehebat shbt2 lain yg byk ilmu trutamanya dlm penulisan. Nadirah explore sndiri utk create blog ni. Maklumlh kurg ilmu dgn IT.Tp Nadirh strive my best to learn IT & I want to expert in comp. like Hafizah!

    Ukhtiku Hafizah,
    Alhamdulillah, seronok sgt Nadirh apb dbaritahu, hafizah cuba mngamalkn zikir Al-mathurat.InsyaALLAH dgn amalan zikir spt itu akn membuatkn awk lebih tenang & awk sentiasa brada dalm naungn rhmatNya.

    Ingtlah shbtku;
    Jika kau menghampiri ALLAH selangkah,
    ALLAH akn mghapiri kau 1000 langkh,
    jika kau brjalan mndekatiNya,
    maka Dia akn brlari dgn pants mendekatimu..

    Sahbtku Hafizah,
    Sbnrnya, Nadirh d c ni jg rindu sgt dgn shbt2 d UPM.Khidupn d luar ni byk mengajr Nadirh utk lebh brdikari srta mncari sndiri pgisian ilmu.Kadg2tu x ada org yg nak ingtkan diri kita melainkan diri sendiri yg mengingtkn .Hafizh kena betul2 hargai khidupn d kmpus. Tuntuth ilmu sbyk yg mungkin.Nadirh yakin pd ALLAH Fiza mampu mjadi seorg mahasiswa muslim yg cemrlg..

    Ketahuilah shbtku,
    Keluhuran budi pekertimu, ketabahanmu serta akhlakmu membuatkn diri ini kagum padamu..


    Ukhtiku syg,
    Dirimu m'nyai potensi utk mjadi seorg pndakwh yg hebat.Dirimu jg mampu utk mjadi seorg pejuang Islam srta mampu utk mgajak org lain sama2 utk mengenali ALLAH..Terusknlh mengikuti usrh & pgisian jiwa d kampus. Terusknlh istiqamah dlm kebaikn & the 1 importance things is that BE YOURSELF! but in the same time we've to improve ourslves

    Hafizah,
    Nadirh d c ni jg sgt trharu dgn ukhwah yg awk berikn pd Nadirh.Trasa sgt diri ini dihargai.. Nadirh rasa selesa & tenang sgt apbila brkawan dgn Hafizah.Shukrn shbt ats ukhwah yg dberikan selama ini..Alhamdulillah syukur sgt pd ALLAH sb Dia hadirkn shbt spt Hafizah utk mengingtkn diri ini jg..

    Hafizah,
    My father always said that 'there is no victory without suffering & there's no success & freedom without sacrifice'..Truskanlh usahamu dlm menuntut ilmu..

    Shbt,
    Nadirh doakn mg dirimu trus istiqamah, sntiasa brada dalm rahmat ALLAH srta brjaya dgn cemerlang d dunia & d Akhirat...Nadirh d c ni jg nak sgt mengenali Hafizah..

    Sampaikn salam pd shbt2 lain trutamanya shbt2 yg sama usrah dgn Hafizah; Maisarah dll.Terbangknlh doa kalian, agar diri ini trus istiqamah & tabah dlm mgharungi pjuangn..

    'Saya adlh kamu, dan kamu adlh saya,
    kita adalh 2 roh dalam 1 jasad'
    Ukhwahfillah abadan abada...

    Uhibbukumfillah...

    ~mutiara-mutiara bertaburan~

    ReplyDelete