Sunday, April 5, 2009

Belasungkawa Buatmu Ukhti




Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang




Dan kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan buah-buahan. Dan berikan khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. Iaitu orang-orang yang jika ditimpa suatu musibah berkata, “Sesungguhnya aku milik ALLAH, dan kepadaNyalah kita dikembalikan”. Merekalah orang-orang yang mendapat salam kesejahteraan dan rahmat dari ALLAH. Dan merekalah orang-orang yang mendapat petunjuk”


(Al-Baqarah:155-157)




Salam takziah buat ukhti Kamariah Mat Zin sekeluarga yang telah kehilangan ibu, bapa serta abang yang dikasihi. Moga ALLAH gantikan sesuatu yang lebih baik pada ukhti serta memberikan ketabahan dan kekuatan buatmu. Semoga ALLAH merahmati serta menempatkan roh mereka ke dalam golongan hamba-hambamu yang soleh. Amin. (AL-FATIHAH).



Tidak lupa juga salam takziah & syafakillah buat ukhti Nur Syafiqah serta Nur Hazirah Hussin yang terlibat dalam kemalangan minggu lepas. Terasa sayu & hiba hati apabila melihat keadaan sahabat saya ini semalam. Tiada kata-kata yang lebih bermakna selain mengucapkan syukur kepada ALLAH; Alhamdulillah kerana memberikan keselamatan kepada mereka. Perkara yang lebih mengharukan apabila sahabat saya ini membisikkan kepada saya agar memberitahu kepada ibunya supaya dapat membantunya untuk menunaikan solat. Moga ALLAH memelihara dan memberikan ketenangan kepada sahabat saya.



Astaghfirullah, moga diri ini sentiasa menjadikan iktibar atau ibrar atas setiap musibah yang berlaku. Moga ALLAH mengampunkan dosa kita, ibu bapa kita, seluruh keluarga kita, sahabat handai kita serta saudara Islam kita yang lain di seluruh dunia.



Uhibbukumfillah..



~mutiara-mutiara bertaburan~
RUJUKAN
1) Bergeraklah atas bumi ALLAH picture. http://ms.langitilahi.com/bergeraklah/

No comments:

Post a Comment