Wednesday, April 8, 2009

Berlari


Kulangkahkan kaki ini
Di hangat mentari pagi
Kusyukuri hari ini
Aku masih berdiri

Kan aku tinggalkan masa gelapku
Dan lalu mulakan jalanNya kernaMu
Semangat oh si misteri
Jalan hari dengan pasti
Selama jantung bergetar
Selama itu ku takkan berhenti berlari wujudkan impi
Terus berlari agar hidup ini bererti..

Ku jatuh bangkit aku kembali
Susah payah aku tak peduli
Kernaku hidup hanya sekali

Dengarkanlah teman seloka hiburan
Tak perlulah kita asyik nak berlawan
Kita semua kawan tak boleh berlawan
Kalau kita renggang kita ketinggalan
Bebaskanlah dirimu dari dibelenggu
Teruskanlah kamu ayuh kita maju
Mari bersamaku nyanyi lagu ini
Jangan difikirkan rasa yang di hati
Semua itu hanya di mindamu
Tak perlu kau sangsi tak perlu kau ragu
Segala-galanya pasti kan berlalu
Mentarikan muncul mendungkan berlalu

Suka duka perkara biasa
Kita pasti lalu bezanya pada waktu
Bila berlari kenalah berstrategi
Jangan ikut hati ikut hati nanti mati

Biarlah terlambat atau jalan cermat
Beberapa langkah jangan sampai otak penat
Sentiasa bawa diri hati-hati
Hari-hari beri erti pada diri

Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi
Tanpa semua benci menghantui hati
Biarkan saja takdir semua nyata
Bersyukurlah masih lagi bernyawa

Dan aku tinggalkan masa gelapku
Takkan berhenti berlari wujudkan impi
Terus berlari agar hidup ini bererti..
Berlari…

~FIRDAUS~



“TAKKAN BERHENTI BERLARI”


~mutiara-mutiara bertaburan~

No comments:

Post a Comment